Naprednjačka antiteza: Vožd ovaca i Žarko Vo

Draža Petrović, kolumna za portal N1

Biti šefica Informativne službe Skupštine opštine Voždovac nije nimalo laka zadaća. Morate da znate odgovore na sva pitanja i potpitanja.

Pitaju vas, recimo, novinari: "Izvinite, a kako je Voždovac dobio ime?"

-To je jednostavno. Imate prefiks vožd i sufiks ovce. Dakle, vožd ovaca, otud Voždovac! - zna da kaže šefica Info službe Voždovca, na pitanje otkud baš da je SNS u kopnenu invaziju na Srbiju krenula sa Voždovca, gde su trijumfalno pobedili još pre sedam godina.

-Dobro, kad već sve znate, a kako je Žarkovo dobilo ime? - postave novinari potpitanje.

-I tu sve piše u imenu. Bio neki Žarko, a zvali ga Vo! Otud Žarkovo!- izgovoriće u dahu šefica Info službe Voždovca, skrivajući ljubomorno neverovatan podatak da je onaj Žarko, kome su tepali Vo, u međuvremenu uspeo u životu – postao je predsednik Mesnog odbora SNS Žarkova.

I kada se napravi ta neprincipijelna koalicija između Vožda ovaca i Žarka Vola, dobije se bućkuriš zvani "Srbija danas", takoreći "Srbije trenutno".

Čiji je delić, naravno, i šefica Informativne službe SO Voždovac, zadužena da prati rad medija na teritoriji SO Voždovac. I to u stopu.

Njen problem je tipično naprednjački – sve što čuje shvata bukvalno, uključujući imena opština i naselja. Najgore je ipak kad gleda televiziju.

Još tog jutra dok je gledala Novi dan šefici Info službe bilo je jasno šta joj valja činiti.

-Pratite N1! - rekla je voditeljka na kraju emisije, a šefici Info službe bilo je kristalno jasno šta se od nje tog dana očekuje.

Jednom prilikom je ceo dan ostala u sveže iskopanom kanalu za nove vodovodne cevi koji je upravo obišao gradonačelnik, samo zato što je tog jutra gledala neki jutarnji program, u čijoj odjavi je voditeljka rekla: "Ne menjajte kanal!"

Tek predveče joj je pregovarački tim za krizne situacije, koji je stigao na lice mesta po pozivu uznemirenih građana, detaljno objasnio da je voditeljka mislila na televizijski kanal, pa je šefica info službe dobrovoljno izašla iz kanala za vodovodne cevi.

Slično se desilo onog jutra kada je voditeljka Novog dana odjavila emisiju kratkim uputstvom: "Pratite N1!"

-Eno ga N1! - bila je oduševljena šefica Info službe kada je koji sat kasnije u voždovačkom naselju Prnjavor ugledala ekipu N1, i jasno joj je bilo da su poruke iz jutarnjih programa mnogo bolje od horoskopa.

Ali se, eto, desilo da istog dana kada je voditeljka baš njoj direktno u oči preko ekrana rekla: "Pratite N1", sretne N1 u Prnjavoru.

I čim je videla N1, šefica Info službe počela je da prati N1, sve dok N1 nije počeo da prati nju.

-Zašto nas pratite? - pitala je novinarka.

-Kako zašto? Pa vaša koleginica mi je jutros rekla da vas pratim! I to se obratila lično meni, fejs tu fejs – objasnila je šefica Info službe SO Voždovac.

Celu priču je kasnije ponovila i u specijalnom saopštenju za javnost: "Ja sam samo sledila uputstvo voditeljke jutarnjeg programa N1 da pratim N1, a kako mi se prvi put u životu posle 20 godina proaktivnog čitanja horoskopa desilo da mi se neka poruka ostvari, to sam htela da ovekovečim mobilnim telefonom, pa sam i snimala N1, jer mi inače niko ne bi verovao. Čak ni moj stranački kolega Žarko Vo, utemeljivač Žarkova".

Tek kasnije, kada su joj iz stranke objasnili da je njeno saopštenje glupo čak i za SNS standarde, napisala je drugo dopunjeno saopštenje, čija analiza je komplikovanija od školske lektire.

"Tokom današnjeg događaja u Prnjavoru, primetila sam ljude koji su bili neprijatni prema građanima. Nisam znala o kome je reč, niti da su u pitanju novinari, a još manje koje medijske kuće, pošto danas svako ima kameru i snima" - piše u drugom dopunjenom saopštenju.

KNJIŽEVNA ANALIZA PRVOG PASUSA: Iz ovog pasusa saopštenja može se zaključiti da je šefica Info službe SO Voždovac sledila upustvo predsednika svoje partije koji je više puta na stranačkim skupovima ukazivao na devijantno ponašanje pojedinih neprijateljskih elemenata koji umeju da budu jako neprijatni prema građanima i njemu lično, te da postavljaju razna pitanja koja nisu unapred dostavili građanima i njemu lično. Takođe, autorka saopštenja nije znala da su u pitanju novinari, a još manje koje medijske kuće, jerbo danas svako ima profesionalnu kameru od 20.000 evra, stativ za kameru, kamermana i mikrofon na kome belim slovima na plavoj pozadini piše N1. To pokazuje da građani žive sve bolje, jer kako bi inače svako u našoj zemlji mogao da kupi kameru od 20.000 evra, stativ za kameru, kamermana i mikrofon na kome belim slovima na plavoj pozadini piše N1. Sportski komentatori bi rekli: "Danas svi igraju fudbal", a šefica Info službe SO Voždovac bi rekla: "Danas svi snimaju priloge za televiziju".

U drugom pasusu saopštenja piše: "Ja postavljam pitanje, šta navedena novinarka krije u svom radu, čega se plaši ako joj kao javnoj ličnosti smeta snimanje. Ako se javne ličnosti snimaju, ako imamo pravo da snimimo poštara, lekara, radnika na šalteru, zašto je problem snimati ljude koji čine isto? Pogotovo što se radi o televiziji velike popularnosti u Srbiji, čiji su novinari mega zvezde, te sam sigurna da svakoj televiziji takvog renomea prija kada ih građani prepoznaju i kada promovišu njihov rad".

KNJIŽEVNA ANALIZA DRUGOG PASUSA: Ovaj pasus saopštenja šefice Info službe SO Voždovac u stvari predstavlja oštar demanti prvog pasusa šefice Info službe SO Voždovac, jerbo se iz prvog pasusa jasno vidi da ona nije imala pojma da su u pitanju novinari N1, ali se već iz drugog pasusa jasno vidi da je ona znala da su to novinari N1, pa je mislila da će im neverovatno prijati što ih je ona prepoznala, iako zapravo nije znala da su to novinari N1. U ovom pasusu autorka upotrebljava stilsku figuru koja se zove slovenska antiteza, stručnije – naprednjačka antiteza, koja je najčešće korišćena u narodnim pesmama i saopštenjima SNS, a sastoji se od pitanja, više ponuđenih odgovora, negiranja ponuđenih odgovora i tačnog odgovora.

Tako da su šefici Info službe SO Voždovac na kraju iz stranke sugerisali da ponovo izda ono prvo saopštenje, jer je ovo drugo glupo čak i za SNS standarde. Dakle, konačna istina o događaju u Prnjavoru je sledeća: "Ja sam samo sledila uputstvo voditeljke jutarnjeg programa N1 da pratim N1, a kako mi se prvi put u životu posle 20 godina proaktivnog čitanja horoskopa desilo da mi se neka poruka ostvari, to sam htela da ovekovečim mobilnim telefonom, pa sam i snimala N1, jer mi inače niko ne bi verovao. Čak ni moj stranački kolega Žarko Vo, utemeljivač Žarkova".

Podržite održavanje stranice Kolumne klikom na reklame ispod, unapred smo zahvalni