Kako se Black Friday u Hrvatskoj pretvorio u katastrofu

Crni petak ili Black Friday Hrvati su kopirali iz američke prakse, no dok su ondje stvarno značajni popusti, u Lijepoj Našoj baš i nisu. Dan koji je većini Hrvata bio apsolutna nepoznanica do prije nekoliko godina odjednom je postao dan uoči kojeg su kompanije zasule e-mailove i Facebook profile tisuća ljudi u Hrvatskoj svojim ponudama i sniženjima.

Kao i uvijek, Black Friday u Hrvatskoj može se svesti na - tresla se brda, rodio se miš.

Prva stvar koja nije kao u Americi su cijene. Hrvatski prodavači nisu se pretrgli s popustima, a iako se na plakatima mogu vidjeti i cifre do 70 posto, riječ "do" ispred brojki napisana je deset puta manjim fontom. Većina njih dala je popuste do 20 ili 30 posto.

Ako ste ikad pogledali snimke iz američkih dućana, vjerojatno se sjećate stampeda, bezobzirnog guranja i gaženja ljudi u misiji da ugrabe željeni artikal po sniženoj cijeni. E pa toga svega u Hrvatskoj nema, a roba na popustu u dućanima se može birati u apsolutnom miru.

Dame su se vjerojatno nabrijale na sniženja u popularnim high street dućanima, poput Zare, no uslijedio je hladan tuš. Iako je Zara ponudila sniženja za sve države iz EU te Bosnu i Hercegovinu i Srbiju, u Hrvatskoj sniženja nema.

Osim toga, postoje dućani koji su napuhavali cijene nekoliko dana prije petka kako bi ih tog dana vratili na staru cijenu, navodeći kupce u zabludu. 

Podržite održavanje stranice Kolumne klikom na reklame ispod, unaprijed smo zahvalni