Praljak je ostavio još jedno pismo, dan nakon samoubojstva pronađena je kuverta u njegovoj ćeliji

Slobodan Praljak ostavio je pismo svojoj odvjetnici. 

Dan nakon samoubojstva ispijanjem cijankalijem, Praljkovu odvjetnicu Niku Pinter nazvala je nizozemska istražna sutkinja koja provodi istragu o incidentu u sudnici. Rekla joj je da je za vrijeme pregleda Praljkove ćelije pronađeno pismo za nju. 

Kuverta s imenom

"Nazvala me odvjetnica i rekla kako je u njegovoj ćeliji pronađena kuverta na kojoj je pisalo moje ime - Nika", rekla nam je.

"Dan prije rasprave telefonom mi je rekao: 'Budi i dalje čvrsta i govori kako govoriš. Uputi ih na Arhimedov zakon.' Tijekom rasprave, kad je opisivao što je i koliko je mogao učiniti, rekao je kako se uspostavlja jedinica 'jedan Praljak' i onda je to usporedio s Arhimedovim zakonom", kaže nam Pinter. 

"Rekao mi je to normalnim tonom, ničim nisam mogla naslutiti da će napraviti to što će napraviti", dodaje. 

Upitali smo je kako interpretira njegovu zadnju poruku, odnosno, ostavljanje samo njenog imena na kuverti.

"Arhimedov zakon"

"Poznajem ga dulje od trinaest godina. On meni nije bio samo klijent. Mi smo obiteljski prijatelji, a s njim sam bila snažno povezana. To je osoba koja je puna socijalne i umne inteligencije. Strahovito puno mi je u životu značio i pomagao. I to u mojim privatnim problemima i rješenjima koja ću poduzeti. Tako da smo mi bili na relaciji 'Nika - Slobodan'. Nismo bili na relaciji 'Poštovana gospođo odvjetnice'. Jesmo u sudnici, ali izvan nje smo bili dobri", kaže nam Praljkova odvjetnica. 

Upitali smo je misli li da je u toj posljednjoj kuverti bila sadržana ikakva skrivena poruka. 

"Ne znam, nisam vidjela kuvertu. Nisam ni znala, bila sam u avionu kad me nizozemska sutkinja obavijestila. Nisam znala ništa o svemu ovome. Sad imam nekakva naknadna saznanja od onoga što su mi drugi pričali i od onoga što sam čitala u novinama. Bila sam okrenuta leđima i nisam ništa vidjela", kaže nam Pinter. 

Upitali smo ju je li Praljak ikad davao naslutiti da će počiniti samoubojstvo. 

"Ne. Makar, sad s naknadnim saznanjem, kad mislim otraga, on mi je rekao da nijedan dan neće živjeti kao ratni zločinac. Rekao mi je to kad smo počeli raditi na slučaju. Rekao mi je da radimo tako jer on nijedan dan ne želi biti ratni zločinac. Iz toga nisam mogla ništa naslutiti. Ni ja, ni kolega Kovačić, ni kolegica odvjetnica Nataša Fauveau-Ivanović nismo mogli zaključiti hoće li biti takvih posljedica. Jedino smo mogli zaključiti da moramo raditi kao crvi", rekla nam je Pinter. 

Podržite održavanje stranice Kolumne klikom na reklame ispod, unaprijed smo zahvalni